Hoewel ook Toyoharu Tanabe in Austin een duidelijk verlies aan vermogen zag bij Ferrari, is de chef van Red Bull-motorleverancier Honda voorzichtig om het kleinere verschil meteen maar toe te schrijven aan het terugschroeven van een 'illegale' motor.
Voorafgaand aan de Grand Prix van de Verenigde Staten ontstond ophef toen Red Bull bij de FIA informeerde naar de legaliteit van een systeem om meer brandstof te verbruiken. Red Bull vermoedt dat Ferrari zo'n systeem gebruik en hoopte dat - door zelf met plannen voor een vergelijkbaar systeem te komen - de FIA nog eens nadrukkelijk naar de regels zou kijken en het systeem van Ferrari illegaal zou verklaren. De autosportfederatie besloot een onderzoek in te stellen en prompt verloor de Scuderia afgelopen weekend flink wat vermogen. Dat leidde weer tot speculaties in de paddock.
Hoewel ook Tanabe een terugval in vermogen zag bij de concurrent, gaat hij niet mee in de geruchtenstroom: "Wanneer we puur naar de snelheid kijken dan was het gat tussen Ferrari en ons [Red Bull Racing] kleiner dan in voorgaande races, dat is duidelijk. Maar we weten niet of dat alleen maar door de motor komt of ook door het chassis. Hun racesnelheid was minder dan voorheen. Dat betekent dat het hele pakket niet toereikend was voor dit circuit. Ik weet het niet, maar we zien wel een verschil in topsnelheid." De Japanner denkt na de laatste twee Grands Prix van het seizoen meer te kunnen zeggen: "We hebben de data van Brazilië en Abu Dhabi nodig. Dan weten we meer."
Eerder lieten Max Verstappen en Lewis Hamilton zich wel onomwonden uit over de terugval van Ferrari. Vooral de Nederlander was nogal uitgesproken: hij denkt dat het onderzoek dat de FIA heeft ingesteld er toe heeft geleid dat Ferrari is gestopt met vals spelen.