Ross Brawn, tot einde 2022 sportief directeur bij de Formule 1, ziet dat dankzij Liberty Media de Formule 1 enorm gegroeid is. Volgens de Brit heeft het mediabedrijf een unieke kijk op de sport, wat de sport aantrekkelijker maakt.
"Ze hebben de Formule 1 echt laten groeien in aantallen fans", aldus Brawn in gesprek met Motorsport.com. "Ook toen ze mij belden wilden ze weten hoe deze fantastische sport groter te krijgen. Daar kreeg ik dan ook een enorm budget voor. Als je ziet naar het verleden, dan doet Liberty Media het een stuk beter dan de vorige eigenaars. En ik heb er een aantal voorbij zien komen."
Diversiteit
Volgens Brawn is de populariteit doorgedrongen in alle onderdelen van de samenleving. "De demografische samenstelling van het publiek is enorm veranderd. We zien het bijvoorbeeld bij alle genders langskomen. Dat maakt de sport ook aantrekkelijk voor anderen. Daarbij is het wel van kritiek belang dat we de 'oude' fans behouden. Zij zijn de ruggengraat van onze sport. We proberen hen het ook naar de zin te houden."
Sprintrace
Hoewel juist de kern 'oude' fans kritiek heeft op de sprintraces, ziet Brawn het als een mooie doorontwikkeling in de sport. "De sprint is een mooie vorm van competitie. De snelste, slimste wint. Dat hoort ook bij deze sport. Het is een toevoeging voor de fans om te zien hoe goed de coureurs zijn. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit idee iets is waar de fans niet blij mee zijn."
Lees ook: Aston Martin presenteert nieuwe bolide 13 februari
Lees ook: Richard Verschoor naar Van Amersfoort Racing
Lees ook: Fernando Alonso: Geen idee wat ik na de autosport ga doen